Bra hotellbilder ger tillbaka!

Idag har vi jobbat med Hotel Market Seminars som gick av stapeln på Mariott Courtyard i Stockholm. Vi har dokumenterat dagen med video för att ge årets och kommande besökare en känsla av dagens innehåll.

Under dagen pratade vi  med en rad intressanta personer. Vi fick bl.a belägg för att vårt eget jobb som fotografer gör stor skillnad för hotellens möjligheter till högre intäkter. Expedia.com gör regelbundet studier av vad som påverkar konverteringen från besök till köp och har kommit fram till att den viktigaste delen är bilder på hotellet. Ska man göra någon förändring är oftast bilderna (och gärna video) det mest kostnadseffektiva sättet att öka sina intäkter.

Doubling a hotel’s online pictures can result in 4.5% take-up and $3.50 higher ADR.” – Expedia.com

”TripAdvisor published a report last year that stated that properties with more than 20 photos get 150% more engagement” – blog.vfmLeonardo.com

”Visual stories give the consumer a better perspective of what your hotel offers overall, thus adding to your value proposition, justifying your price point and reducing the need to discount your rooms.” – Maryam Wehe from Applied Predictive Technologies

För ett hotell med en omsättning på 1.000.000 kr skulle ovanstående rön från Expedia betyda att bättre och fler bilder kan ge upp till 45.000 kr i ökade intäkter årligen, på en ganska låg omsättning. Att bilderna dessutom kan fungera fler än ett år gör investering i bra och fler bilder väldigt enkelt att räkna hem!

För exempel på hotellbilder som vi tagit klicka här.